Igår hade vi den första visningen på lägenheten. Gick åt helvete! Kom inte en enda. Suck, så nästa visning kommer att bli lördag nästa vecka. Helgen då vi är borta på Lida countryfestival. Ser fram emot festivalen men vet inte vad vi ska göra med katterna nu när de inte kan vara hemma under helgen. Mamma och hennes man Peter ska eventuellt vara hemma den helgen men det är inte säkert än. Beror ju bland annat på väder och vind. Annars får någon av oss åka hem över några timmar på lördag för att ta bort katterna under visningen och sedan tillbaka till Lida igen. Är långt att åka men vad ska man göra. Är bara synd att behöva lämna festivalen, den är ju igång hela lördagen från morgon till natt. Vad ska man göra?
Visning 3 är på måndagen efter Lida kl. 17,30. Jag har semester den dagen så det är ju lugnt. Hinner man städa av det västa, inte för att jag tror att det är mycket med tanke på att vi varit borta hela helgen och att vi hade en visning på lördagen så tror jag att det är lugnt. Tror inte att katterna blir så glada för allt flyttande in och ut i buren och sitta i bilen i en halvtimme. Men vad ska man göra?
Tråkigt att första visningen gick åt skogen men när det är sol för första gången på en vecka eller två så vill ju folk hem så fort som möjligt från jobbet för att kunna njuta lite av sol och värme, grilla lite och ha en trevlig familjemiddag, speciellt eftersom deras helg försvann.
Är ledig idag och i morgon för att vila upp sig lite inför midsommar som jag jobbar. Jäkla typiskt. Skit också. Hade varit trevligt att få fira lite midsommar men är ju bra att vara ledig helgen efter midsommar också då Lida är den helgen så slipper man ansöka om semester och vara nervös att man kanske inte får semster. Är väl bara att bita ihop. Vore trevligt med ett mån - fre jobb. jävla lågkonjunktur, finns nästan inga jobb att söka, i alla fall inga jag vill ha. Är en osäker arbetsmarknad där ute.
Så är man fast hemma under sina lediga dagar och kan inte göra någonting om man inte vill gå eller åka kommunalt. Blä till båda de alternativen. Bilen är på verkstan för att byta framrutan. De måste ha den kvar över natten också så jag är fast hemma båda dagarna då rutskrället måste torka också. Så idag fick jag gå upp supertidigt trots att man är ledig och inget har att göra, upp kl. 06,40 för att lämna in bilen. Bläää!!! Så när jag kom hem åt jag lite frukost halvsov framför tv:n tills jag gick och la mig i sängen igen vid 9 tiden. Sov till 13,30. =) Var ganska så trött jag. Efter det har det inte blivit så mycket gjort. Planerat middagen som jag ska börja laga om en kvart, hämtat halva kattställningen och tvättkorgen på vinden, spelat lite Spyro och bakat en kladdkaka. That's it. nu väntar jag på att Peter ska sluta så att jag kan få lite sällskap här hemma och få lite mat. Har ju inte ätit nåt sedan i morse, blir ju så när man sover hela dagen. = P
Visning 3 är på måndagen efter Lida kl. 17,30. Jag har semester den dagen så det är ju lugnt. Hinner man städa av det västa, inte för att jag tror att det är mycket med tanke på att vi varit borta hela helgen och att vi hade en visning på lördagen så tror jag att det är lugnt. Tror inte att katterna blir så glada för allt flyttande in och ut i buren och sitta i bilen i en halvtimme. Men vad ska man göra?
Tråkigt att första visningen gick åt skogen men när det är sol för första gången på en vecka eller två så vill ju folk hem så fort som möjligt från jobbet för att kunna njuta lite av sol och värme, grilla lite och ha en trevlig familjemiddag, speciellt eftersom deras helg försvann.
Är ledig idag och i morgon för att vila upp sig lite inför midsommar som jag jobbar. Jäkla typiskt. Skit också. Hade varit trevligt att få fira lite midsommar men är ju bra att vara ledig helgen efter midsommar också då Lida är den helgen så slipper man ansöka om semester och vara nervös att man kanske inte får semster. Är väl bara att bita ihop. Vore trevligt med ett mån - fre jobb. jävla lågkonjunktur, finns nästan inga jobb att söka, i alla fall inga jag vill ha. Är en osäker arbetsmarknad där ute.
Så är man fast hemma under sina lediga dagar och kan inte göra någonting om man inte vill gå eller åka kommunalt. Blä till båda de alternativen. Bilen är på verkstan för att byta framrutan. De måste ha den kvar över natten också så jag är fast hemma båda dagarna då rutskrället måste torka också. Så idag fick jag gå upp supertidigt trots att man är ledig och inget har att göra, upp kl. 06,40 för att lämna in bilen. Bläää!!! Så när jag kom hem åt jag lite frukost halvsov framför tv:n tills jag gick och la mig i sängen igen vid 9 tiden. Sov till 13,30. =) Var ganska så trött jag. Efter det har det inte blivit så mycket gjort. Planerat middagen som jag ska börja laga om en kvart, hämtat halva kattställningen och tvättkorgen på vinden, spelat lite Spyro och bakat en kladdkaka. That's it. nu väntar jag på att Peter ska sluta så att jag kan få lite sällskap här hemma och få lite mat. Har ju inte ätit nåt sedan i morse, blir ju så när man sover hela dagen. = P
1 kommentar:
Det var ju synd att första visningen inte gick så bra men det är nog som du säger att folk hellre var hemma med familjen och njöt av vädret. Men det kommer nog gå bra på nästa visning, den är ju på en helg också så då har fler möjlighet att åka iväg.
Själv slipper jag jobba denna helg då det är röd dag på lördag och vi har lyckats lura i chefen att det är ledigt på fredagen också hehe.
Vi lär ju ses någon gång under midsommar om ni inte har planerat att sticka iväg någonstans så har jag ett förslag att vi åker ut till Jonatans mammas hus och grillar och har det trevligt (hon ska inte vara där nämligen). Vi kommer troligtvis sova över där också så det är ju förstås om du kan och inte jobbar dagen efter.
Kram
Skicka en kommentar