Hade samtal med hotellchefen i onsdags då det var exakt två veckor kvar till min provanställning går ut.
Först den goda nyheten... jag får stanna kvar. Bli fast anställd efter nyår och det är ju skönt. Känns bra att inte behöva bli arbetslös i dessa tider. = ) Så det var kul att höra, att de vill ha mig kvar trots allt som hänt samt att jag inte trivs hundra procentigt.
Han tog upp det här med bloggen samt att man måste tänka på vad man skriver och att vi ska köra med raka puckar med mera med mera. Tycker även att det är lite konstigt... vi ska ha raka rör med varandra och även mot cheferna men hur kan det då komma sig att ingen av dem om de nu visste och hade så mycket åsikter om min blogg, hur kan de då komma sig att ingen kommit till mig direkt med sina frågor, kommentarer eller vad man nu ska kalla det. Det är jävligt lätt att sitta där och säga att vi ska vara ärliga och raka hela tiden men sedan är de inte det själv. Det är ju det som gör att man inte trivs, eller i alla fall jag, denna dubbelmoral. Jag blir fan tokig...
I dag hade vi jullunch, var väl trevligt men känner ändå att man inte är med i gänget riktigt. Vet inte om det beror på mig eller dem. Kanske är jag som drar mig undan lite, har hört att jag gör så ibland utan att jag vet det själv och sen känner jag mig ensam medan gruppen försöker göra allt för att jag ska vara med. Kan ju vara så också... Jag vet inte.
Fick lite tankar också.... varför vill de ha mig kvar. Tycker de om mig som person och tycker att jag passar i deras grupp efter allt som hänt eller kan en person vara så bra på sitt jobb att någon vill ha en kvar trots att allt inte är klockrent med resten av personalen. Jag tror inte det.. måste väl vara det första, att de tycker jag passar in med dem, eller??? Jag fattar inte i alla fall men förhoppningsvis blir det bättre. Får försöka mer helt enkelt... Vi ska ju åka iväg sen hela repan för att komma närmare varandra igen och bli ett team någon gång i januari februari. Det blir nog bra, tror att vi behöver det. Jag hoppas allt kommer att kännas bättre snart.
1 kommentar:
Grattis till att du får vara kvar :)
Kram
Skicka en kommentar